The Exit Röportajı

Müzik adına sürekli bir şeyler yapan ve pasif kalmayan Uşak’lı grup The Exit’le bir söyleşi gerçekleştirdim. Uşak gibi imkanların kısıtlı olduğu bir şehirde The Exit’in neler yapmaya çalıştığını ve müziklerini konuştuk.

Merhaba, öncelikle The Exit’i yakından tanıyabilir miyiz biraz?

Barış: The Exit 2001 yılında Uşak'ta kuruldu. 2003 yılına kadar ufak çaplı organizasyonlarda sahne aldı. O dönemlerde belirli bir tarzı olmayan The Exit, bir cover grubuydu. Guns'n Roses, Ac-Dc, Metallica Erkin Koray ve Mavi Sakal gibi bir çok grubun coverını yaptı. Bu üç yıllık sürede, stüdyo çalışmalarına ve bireysel çalışmalara yoğunlaştı. 2004 yılında grubun tarzını tam manasıyla oluşturmak, beste çalışmalarını yoğunlaştırmak ve kendi bütçesini oluşturmak amacıyla Procell Müzik adlı kendi stüdyosunu kurdu.

Yaptığınız müzik bana göre bir çok grubun müziğine göre farklılık taşıyor. Genelde Türkçe, metal müzik için tercih edilen bir dil değil. Bunu yapan insanlar da oldukça az. Müziğinizde thrash etkisi oldukça fazla ve bunu Türkçe sözlerle kullanıyorsunuz.

Melih: Bizim en rahatsız olduğumuz konulardan biri de grupların belli bir tarz adı altında müzik yapmaları. Neden kendini kassın ki insan, içinden geleni yapmalı. Mesela bir örnek, black metal grubu ‘A’ ‘nın konseri... Gerçekten garip birşey bu, grup kendini o kadar çok kasıyor ki, brutal vokal-bütünüyle tween tabanlı bir davul-melodisi az bir bas vs... ve zamanla birşey yapamaz hale geliyorlar. Bu sadece belli bir tarz yapan gruplarda böyle... Aynı zamanda günümüzde rock adı altında anılan alternatif müzik yapan televizyon çocuklarına, baktığımızda gitar tonlarının bile hepsinde aynı olduğunu görürüz. Bence bir grup, içinden gelen müziği yapmalı, evet saçma sapan birşey ortaya çıkabilir ama en azından o saçma sapan şey; sana ait, sana özgü olur. Bizde bunları düşündüğümüz için içimizden geleni yapıyoruz. Örnek olarak; ‘’Meteor’’ şarkımız Hard Rock tabanlı bir şarkı iken; ‘’Güneş Tutulması’’ Heavy-Thrash metal, ‘’Hiçbir Şey’’ ise melankolik Rock türünde şarkılar. Biz elimize bir albüm aldığımızda bütün şarkılarda aynı gitar riffleri, aynı tarz vokaller, aynı türden davullar duymak istemiyoruz. İşte farklılığımız bunlardan kaynaklanıyor.

Bu albüm olayı nedir?

Rıza: Soğuk Madeni Mekanik’i kaydetmek için İzmir Stüdyo Negatif’e gittik, stüdyoya girmeden önce maksimum 3-4 şarkı kaydederiz düşünüyorduk, ama grup elemanları gaza geldiği için bir baktık 7 şarkı kaydetmişiz. ‘’Abi’’ dedik; buna demo demek yakışmaz, en iyisi ‘demo albüm’ diyelim hem kulağa daha hoş geliyor, dedik… Şaka bir yana amacımız hiç bir zaman albüm yapmak olmadı bizim, bizim amacımız sadece müzik yapmak. Türkiye’de albümü olup müzik yapamayan çok grup var, bunun yanında albümü olmayan ama müzik yapan gruplar da var, biz bu sınıfta olmayı istiyoruz..
Şarkıları oluşturma düzeniniz nasıl? Sözleri kim yazıyor ve şarkılarda işlenilen temada nelerden yararlanılıyor?

Samur(Gökhan): Evet, az da ben konuşayım. Ben ve Rıza davul-gitar rifflerini yazarız. Bu şarkının omurgasıdır, ancak esnektir, sözlere yada basa göre değişebilen rifflerdir; yani şarkı trafiği henüz oturmamıştır. Tamamladıktan sonra karar mercii Barış’tır. Ona dinletiriz, olumlu cevap aldıktan sonra, Barış alır bası eline, hepimize basarJ. Lafa çok limon sıkmadan devam edeyim. Neyse sonra baslar biter ve üç kişi şarkı trafiğini bitirir, üzerine de sözler yerleştirilir. Ama sözlerden sonra da bir uyumsuzluk olursa müzik de değişebiliyor tabi ki.. Sözleri Melih yazıyor, aslında bir sanatçının eserini yorumlaması kötü bir şeydir. Mesela bir ressam resmi çizer ve sergiler, o resimde ne olduğunu söylemez. Sanatçının isteği; o resime bakan kişiler tarafından yorumlanmasıdır. Bizde de o durum var ama kısa bir örnek vereyim; ‘’Güneş Tutulması’’ kıyameti anlatır, ‘’Şehit’’ bir şehit anasının haberi duyduğunda ağzından dökülen sözleridir... bu kadar yeter.

Türk Rock’ının yapı taşlarından Kurtalan Express’in Uşak konserinde alt grup oldunuz. Kurtalan Express gibi bir efsaneyle aynı çatı altında konser vermek nasıldı?

Barış: Kurtalan Express anlata anlata bitirilemez… Bu mütevazılık, bu sanatçı ruhluluk, bu sevgi, süper bir şey. Zaten Kurtalan Express ile eskiye dayanan bir muhabbetimiz vardı, bu konser ile pekiştirdik aramızdaki bağı. Uşak, Kurtalan Express konserinde resmen coştu, konserimize hiç beklemediğimiz insanlar gelip bizlere destek verdiler, süper görünüyordu uşak sahneden...

Adana’da yapılan ÇRF(Çukurova Rock Fest)’in 3.üncüsünde headliner olarak yer aldınız. Adana’yı ve organizasyonu nasıl buldunuz?

Samur: Adana süper, ama çok nemli memleket ya. Garaja varınca nefes alamadık resmen. Adana konseri bizim için bir ziyaret de oldu aynı zamanda, bizim ekipten bir arkadaş askerdi orda, onu da gördük çok iyi oldu. Organizasyon da iyiydi ama süperdi diyemem. Aksaklıklar vardı.

Bence her türlü teknik aksaklığa rağmen iyiydiniz. Şarkılar falan da çok hoşuma gitti benim.

Barış: Ama gerçekten çok aksaklıklar oldu, zaten 12 saat yol yorgunluğu 24 saat uykusuzluk, onun üstüne ses sisteminin çok kötü olması. Moralimiz sıfırlanmadı değil, kendi seslerimizi duyamadık sahnede, ki en önemli şey grubun sesleri tam ve doğru bir şekilde almasıdır. Ama seyirci anlayışlıydı, yinede söylerim her zaman ‘Adana ve dinleyicisi süper.’

Uşak’ta düzenlenen Uşak Rock Fest’i de siz düzenliyorsunuz bildiğim kadarıyla. Onu da mı grupça hazırlıyorsunuz?

Melih: Grup, organizasyon kadrosunda hemen hemen çoğu yetkiye sahip ama festivali sadece grup yapmıyor. Festivalde en az 30 kişi görevler alıyor, görev paylaşımı yapılıyor. Bu şekilde...

Uşak’ta ki dinleyici kitlesi nasıl peki? Festival bile yapılıyorsa baya iyi düzeyde olmalı.

Barış: Uşak’ta süper bir kitle var. Nasıl söyleyeyim, büyük şehirlerde birçok özenti kesim var ya, hani metalci görünmeye çalışanlar… İşte Uşak’ta onlardan çok çok az var. Metal dinleyicisi içinde yaşıyor felsefeyi. Yolda bir metalciyi tanıman çok zor, yani görünüş bakımından. Ama bir konser oluyor, yada bizim festival işte, bi bakıyorsun hepsi orda kafa sallıyor... Çok güzel bir duygu bu ve Uşak gelişmekte olan bir şehir....
Uşak Rock Fest’te çalmak isteyen gruplar nasıl seçiliyor peki?

Rıza: En basit soru bu, ben cevaplamak istiyorum. Gruplar demolarını internet yada kargo yolu ile bizlere ulaştırıyorlar, 20 kişilik seçici kurul ekibimizde gruplara puanlar vererek çıkacak 15 grubu belirliyoruz. Bu kadar.

Uşak Rock Fest’in önümüzdeki etkinliği hakkında bilgi verir misiniz?

Samur: Önümüzdeki etkinlik yani festivalin 3.sü için net bir tarih veremeyiz, ancak 2007’nin bahar mevsiminde olacak, tahmini mayıs ayında olur. Yine her şey aynı, gereken açıklamaları da web sitemizden yaparız zaten.

Röportaj sonu; iletmek istediğiniz veya hatırlatmak istediğiniz bir şey var mı? Benim unutmuş olabileceğim bir detay gibisinden..

The Exit: Rock’la kalın…

Not: Grubun resmi web sitesi: www.gruptheexit.com 'dur.

Röportaj: Serkan BEYDE
Şehir Rock internet dergisi 2007

Serkan Beyde

Bu yazıyla ilgili fikirlerinizi bana iletebilir ve yazımı sosyal medya hesaplarınızdan paylaşarak daha çok kişi tarafından okunmasını sağlayabilirsiniz.

Hiç yorum yok: