‘’Siyah Beyaz Masallar’’ Cem Köksal’ın ikinci stüdyo albümü olmasıyla birlikte; Türkçe sözlü şarkılardan oluşmuş ilk albümüdür. ‘’Set Me Free’’ vesilesiyle tanışma fırsatı bulduğumuz Cem Köksal, bu sefer daha farklı bir albüm ile karşımızda. Her anlamda ‘’Set Me Free’’ye göre daha farklı bir albüm olan ‘’Siyah Beyaz Masallar’’da barok heavy metal ve progressive öğeleri yok denecek kadar az. Hatta, bu albümün de aynı çizgide olacağını bekleyen ben, hiçbir barok öğesine ve önceki albümle aynı yapıya rastlamadığıma şaşırdım.
İlk albümüyle oldukça başarılı bir iş çıkartan Köksal, bu albümle sanırım biraz elini taşın altına koydu ve kendisinden beklenilenin dışında bir işi büyük bir cesaretle, çekinmeden yaptı. Biliyorsunuz, genelde ikinci albümünün tarzında sapmalar olunca, dinleyicilerde ‘’bunlar artık bozdu’’, ‘’çok kötü albüm olmuş’’ gibi yorumlar oldukça hakim oluyor. Lakin, böyle düşünenler varsa hesaba katmadıkları bir şey var. Albüm müzikal yapısı ve konseptiyle, kendine özgün bir albüm oluşunu açık açık belli ediyor. Hatta ‘’Set Me Free’’den dolayı, Köksal’a yakıştırılan Y.J.Malmsteen taklidi olduğu söylentilerini bu albüm yıkıyor. Artık daha farklı bir Cem Köksal var dedirtebilen bu albümde, Köksal’a vokallerde bu sefer jazz vokalisti Şenay Lambaoğlu eşlik ediyor. Köksal’ın, vokallerde Murat İlkan ve Joe Lynn Turner gibi vokalistlerin yerine Şenay Lambaoğlu’nu tercih etmesinin sebebi; bayan vokalin albümün genel havasına daha uyumlu olduğudur. Esasında jazz vokalisti olan Şenay Lambaoğlu’nun, bu albümdeki vokallerinde Jazz öğelerini hissettirmeyecek kadar, şarkıları ustaca yorumlaması kendisini takdir etmemizi bir kere daha sağlıyor. Hazır Şenay Lambaoğlu’nun vokaline değinmişken; oldukça uyum gösteriyor ‘’Siyah Beyaz Masallar’’ın yapısına. Vokal haricinde albümü çalıp kaydeden kadro, bildiğimiz Cem Köksal kadrosu. Basta Çağatay Ateş, davullarda Alpay Şalt ve klavyede Koray Alarslan.
‘’Siyah Beyaz Masallar’’, ‘’Set Me Free’’ gibi tek bir format içinde ele alınacak albüm olmadığı için, Köksal’ın iyi bir iş çıkardığını yinelemek gerek. Önceki albüm virtüöz gitar albümü formatında iken, bu sefer Köksal vokale dayalı grup albümü özelliğini de bir hayli ön plana çıkartmış. Yalnız, soloların önceki albüme nazaran daha kısa tutulması durumu, albümün progressive gitar soundundan biraz uzak durmasına mahal vermiş.
We Play/Balet etiketiyle çıkan albümün, içinde barındırdığı şarkılardan 7’si Türkçe sözlü, 2’si enstrümantal olmakla birlikte, bir de Geisela Reinhardt eseri, ‘’Valse A Rosenthal’’ı yorumlamış Köksal. Albümden çıkan iki de klip var. Bunlar; ‘’Masal’’ ve Geisela Reinhardt eseri olan ‘’Valse A Rosenthal’’.
Tercihlerim: ‘’Uyanış’’, ‘’Ev’’, ‘’Oyun’’, ‘’Haset’’, ‘’Masal’’.
İlk albümüyle oldukça başarılı bir iş çıkartan Köksal, bu albümle sanırım biraz elini taşın altına koydu ve kendisinden beklenilenin dışında bir işi büyük bir cesaretle, çekinmeden yaptı. Biliyorsunuz, genelde ikinci albümünün tarzında sapmalar olunca, dinleyicilerde ‘’bunlar artık bozdu’’, ‘’çok kötü albüm olmuş’’ gibi yorumlar oldukça hakim oluyor. Lakin, böyle düşünenler varsa hesaba katmadıkları bir şey var. Albüm müzikal yapısı ve konseptiyle, kendine özgün bir albüm oluşunu açık açık belli ediyor. Hatta ‘’Set Me Free’’den dolayı, Köksal’a yakıştırılan Y.J.Malmsteen taklidi olduğu söylentilerini bu albüm yıkıyor. Artık daha farklı bir Cem Köksal var dedirtebilen bu albümde, Köksal’a vokallerde bu sefer jazz vokalisti Şenay Lambaoğlu eşlik ediyor. Köksal’ın, vokallerde Murat İlkan ve Joe Lynn Turner gibi vokalistlerin yerine Şenay Lambaoğlu’nu tercih etmesinin sebebi; bayan vokalin albümün genel havasına daha uyumlu olduğudur. Esasında jazz vokalisti olan Şenay Lambaoğlu’nun, bu albümdeki vokallerinde Jazz öğelerini hissettirmeyecek kadar, şarkıları ustaca yorumlaması kendisini takdir etmemizi bir kere daha sağlıyor. Hazır Şenay Lambaoğlu’nun vokaline değinmişken; oldukça uyum gösteriyor ‘’Siyah Beyaz Masallar’’ın yapısına. Vokal haricinde albümü çalıp kaydeden kadro, bildiğimiz Cem Köksal kadrosu. Basta Çağatay Ateş, davullarda Alpay Şalt ve klavyede Koray Alarslan.
‘’Siyah Beyaz Masallar’’, ‘’Set Me Free’’ gibi tek bir format içinde ele alınacak albüm olmadığı için, Köksal’ın iyi bir iş çıkardığını yinelemek gerek. Önceki albüm virtüöz gitar albümü formatında iken, bu sefer Köksal vokale dayalı grup albümü özelliğini de bir hayli ön plana çıkartmış. Yalnız, soloların önceki albüme nazaran daha kısa tutulması durumu, albümün progressive gitar soundundan biraz uzak durmasına mahal vermiş.
We Play/Balet etiketiyle çıkan albümün, içinde barındırdığı şarkılardan 7’si Türkçe sözlü, 2’si enstrümantal olmakla birlikte, bir de Geisela Reinhardt eseri, ‘’Valse A Rosenthal’’ı yorumlamış Köksal. Albümden çıkan iki de klip var. Bunlar; ‘’Masal’’ ve Geisela Reinhardt eseri olan ‘’Valse A Rosenthal’’.
Tercihlerim: ‘’Uyanış’’, ‘’Ev’’, ‘’Oyun’’, ‘’Haset’’, ‘’Masal’’.
Serkan BEYDE
Şehir Rock internet dergisi 2007
Şehir Rock internet dergisi 2007
No comments:
Post a Comment